استیکی نوت چیست و طریقه استفاده از آن به چه شکل است؟

استیکی نوت چیست و طریقه استفاده از آن به چه شکل است؟

اسپنسر سیلور در سال 1966 دکترای شیمی را از دانشگاه کلرادو در بولدر گرفت. پیش از آنکه به عنوان شیمیدان ارشد در آزمایشگاه های تحقیقاتی مرکزی 3M بپیوندد. اکنون نام اسپنسر سیلور در بیش از 20 اختراع ثبت شده در ایالات متحده قرار گرفته است.

اسپنسر سیلور، در سال 1966 دکترای شیمی را از دانشگاه کلرادو در بولدر گرفت. پیش از آنکه به عنوان شیمیدان ارشد در آزمایشگاه های تحقیقاتی مرکزی 3M بپیوندد. اکنون نام اسپنسر سیلور در بیش از 20 اختراع ثبت شده در ایالات متحده قرار گرفته است.

شاید باورش سخت باشد چیزی که امروزه در تمامی نقاط جهان و در بازار نوشت افزار طرفداران زیادی دارد روزی ابزار بی‌کاربرد و بی‌فایده ای بوده اما این موضوع حقیقت دارد. در سال ۱۹۶۴ اسپنسر سیلور چسبی ساخت که غیر قابل کاربرد بود و آنچنان که باید قدرت چسبندگی نداشت. با این همه این شیمیدان شرکت تولیدی 3M با خود اندیشید که چنین چیزی در زندگی روزمره می‌ تواند کاربرد داشته باشد. سال ‌ها او با هر کس که در شعبه مرکزی شرکت 3M بود درباره این اختراعش گفتگو می‌کرد و سعی داشت دیگران را وادار کند که به این چسب و کاربرد هایش بیشتر فکر کنند و اینگونه بود که کاغذ چسب‌دار یا همان کاغذ استیکی نوت به وجود آمد.

این محصول برای شرکت 3M رویداد بزرگی بود ولی در ابتدای امر در سال ۱۹۷۷ به لحاظ تجاری نتوانست موفقیتی به دست آورد. هیچ کس حاضر نبود برای یک دسته کاغذ یادداشت چسبان (کاغذ چسب دار )که اصلا کاربردش هم معلوم نبود پول بپردازد. تا اینکه 3M بر آن شد که این محصول را برای تبلیغ به رایگان در اختیار مردم قرار دهد و بدین ترتیب بتواند مردم را به سوی آن جذب کند. ۹۴ درصد از مردمی که این محصول را استفاده کردند، نسبت به استفاده دوباره از آن ابراز علاقه نمودند و به این ترتیب ایده تبلیغاتی 3M نتیجه داد و کاغذ پشت چسب‌دار محبوبیت عام یافت و توانست به اذهان مردم هم بچسبد!

شیوه صحیح استفاده از استیکی نوت

ممکن است خیلی از شما با چسباندن استیک نوت ها مشکل داشته باشید و به دلیل اینکه ظاهر یکسان و منظمی در حین چسباندن ندارند و به شکل تاب خورده ای روی سطوح قرار می گیرند و چسب آن ها خیلی زود باز و روی زمین پخش می شوند شما دچار مشکل شوید.

دلیل چسبانده نشدن استیک نوت به دو دلیل است:

  • چسب بد و ضعیف
  • اشتباه جدا کردن استیکی نوت

تعجب نکنید، اشتباه جدا کردن استیکی نوت نقش مستقیم و کلیدی در به وجود آمدن این مشکلات دارد و مشکل اکثر مردم در استفاده از استیک نوت به این دلیل است!

شیوه غلط جدا کردن استیکی نوت

ممکن است اکثریت مردم در هنگام استفاده از استیک نوت از روش غلطی برای کندن آن استفاده کنند. نتیجه به کار بردن این روش‌ چیزی جز یک استیکی نوت با لبه چسبی به شکل منحنی نخواهد شد که بعد از چسباندن حالت تاب خورده ای پیدا می کند.

  • جدا کردن عمودی از پایین به بالا
  • جدا کردن افقی از یک طرف به طرف دیگر

How to make a sticky note wrong

شیوه صحیح جدا کردن استیکی نوت

برای صحیح جدا کردن استیک نوت کافیست انگشت شست دستتان را زیر یا روی برگه قرار دهید و مستقیم به سمت خودتون بکشید. استیکی نوت کاملاً مسطح برای چسبانده شدن آماده است!

How to make Sticky Note right

 


منبع: http://sepehrhn.com/sticky-note/

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی