نقاله ابزاری برای اندازه گیری

نقاله ابزاری برای اندازه گیری

چیزی را که می توان به عنوان یک نقاله توصیف کرد، در آرامگاه یک معمار در مصر باستان در 1400 سال قبل از میلاد مسیح یافت شد. اولین نقاله در حدود 5000 سال پیش ساخته شد. در قرن هفدهم نقاله به عنوان ابزاری استاندارد برای ناوبری ملوانان استفاده می شد.

protractor

نقاله یک ابزار برای اندازه گیری زاویه است. معمولا از شیشه ای شفاف تا پلاستیکی شفاف ساخته شده است. نقاله معمولا نیم دایره است و به یک صد و هشتاد قسمت تقسیم و یا به سه صد و یا شصت قسمت تقسیم می شود.

چیزی را که می توان به عنوان یک نقاله توصیف کرد، در آرامگاه یک معمار در مصر باستان در  1400 سال قبل از میلاد مسیح یافت شد. اولین نقاله در حدود 5000 سال پیش ساخته شد. در قرن هفدهم نقاله به عنوان ابزاری استاندارد برای ناوبری ملوانان استفاده می شد. ""Joseph Huddart  نسخه های پیشرفته تر نقاله را در سال 1810 برای محاسبه موقعیت کشتی ها در دریا طراحی کرد.


خرید انواع نقاله با قیمت عالی در دفتر دستک


Joseph Huddart Designer protractor

در قرن هجدهم، در هندسه و ریاضیات به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفت تا قرن نوزدهم بسیاری از نسخه های گوناگونی از نقاله گسترش یافت و در قرن بیستم نقاله برای استفاده در ریاضی به مدرسه ها راه پیدا کرد.

Type of protractor

نقاله ها را می توان به اشکال گوناگون تقسیم بندی کرد:

محبوب ترین نوع نیم دایره، دایره کامل، مربع، مربع مستطیل می باشد و از چوب، عاج، فلز و پلاستیک ساخته شده اند.

نقاله می تواند مورد استفاده برای مهندسان و مکانیک ها قرار بگیرد ولی بیشترین کاربرد را برای دانش آموزان در کلاس های هندسه دارد.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی