پانچ

3
۱۶۰,۰۰۰ تومان
۲۶۵,۰۰۰ تومان
۴۹۲,۰۰۰ تومان
پانچ

دستگاه پانچ یا سوراخ کن یکی از ابزارهای کاربردی در دفتر کار و آموزشگاه ها  بشمار می رود. با ایجاد سوراخ در حاشیه کاغذ امکان بایگانی اوراق و اسناد در زونکن به آسانی فراهم می شود. دستگاه پانچ هم به صورت دستی و هم برقی طراحی و تولید شده است. البته در شرکت ها و سازمان ها بیشتر کارکنان بر روی میز کار خود از دستگاه پانچ دستی استفاده می کنند. برای داشتن یک میز کار حرفه ای نیاز به ابزار مختلفی دارید. برخی از این ابزار ساختاری ساده دارند اما در عین حال بسیار کاربردی هستند و دشوار است که میز کاری را بدون این وسایل تصور کرد.

انواع پانچ

دستگاه پانچ دارای انواع مختلف است که از نظر تعداد سوراخ هایی که ایجاد می کنند، همچنین قدرت پانچ تعداد کاغذهایی که می توانند بطور همزمان پانچ کنند و نحوه کار آنها متفاوت است. با قرار دادن یک ورق کاغذ در یک شکاف و فشار آوردن به دسته بالایی می توان همزمان چند کاغذ را سوراخ کرد. همانند محصولات دیگر لازم است قبل از خرید پانچ نیز با انواع آن و کاربردهایی که دارند آشنایی داشته باشید. در اینجا انواع پانچ را به شما معرفی خواهیم کرد.

- پانچ برقی

در پانچ برقی فشار بر روی کاغذ بوسیله یک دکمه وارد می شود و بیشتر در چاپخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد چرا که تعداد و حجم زیادی از کاغذ پانچ می شوند.

- پانچ چهار سوراخ

استفاده از پانچ 4 سوراخ زیاد مرسوم نیست و بیشتر در دفاتر فنی و برای پانچ کردن کاغذ جهت استفاده در کلاسورهای 4 حلقه ای استفاده می شود.

- پانچ سه سوراخ

می توان گفت پانچ 3 سوراخ یکی از محبوب ترین نوع پانچ است که برای آرشیو اوراق و اسناد در زونکن 3 حلقه ای کاربرد بسیار دارد.

- پانچ دو سوراخ

می توان گفت پانچ 2 سوراخ کاربردی ترین نوع پانچ در شرکت ها و آموزشگاه ها است. جهت بایگانی اوارق در زونکن دو حلقه ای این نوع پانچ بیشترین کاربرد را دارد. این پانچ نسبت به پانچ 3 یا 4 سوراخ به فشار کمتری جهت ایجاد سوراخ بر روی کاغذ نیاز دارد.

- پانچ تک سوراخ

این نوع پانچ تنها برای ایجاد یک سوراخ در گوشه بالایی کاغذ مورد استفاده قرار می گیرد. تا چندس سال و حتی امروز هم از این نوع پانچ برای ابطال کردن کارت های مختلف نیز استفاده می شود تا از هر نوع سوءاستفاده و تقلب جلوگیری شود.

لازم است در هنگام خرید اینترنتی پانچ به کاربردهای هر کدام از آنها توجه نمایید و بسته به کاربرد آن و انتظاراتی که دارید محصول مورد نظر را انتخاب و خریداری نمایید.

نکات مهم در انتخاب پانچ

با توجه به فروش پانچ در انواع مختلف و کاربرد هر کدام لازم است در هنگام انتخاب و خرید پانچ به چند نکته ضروری توجه نمایید. همانطور که پیشتر اشاره شد پانچ ابزاری ضروری برای سازماندهی اوراق و اسناد اداری بشمار می رود.

راهنمای ما برای انتخاب و خرید بهترین پانچ به قرار زیر است:

- تعداد سوراخ

باید توجه داشت به زونکن هایی که در شرکت و دفتر کار جهت بایگانی و سازماندهی اسناد و اوراق اداری استفاده می شود! آیا زونکن با حلقه دوتایی استفاده می شود یا زونکن با حلقه سه عددی؟ بر این اساس شما می توانید پانچ مورد نظر خود را انتخاب نمایید. همچنین اگر برای ابطال کارت و اسناد به پانچ نیاز دارید انتخاب پانچ تک سوراخ بهترین گزینه است. لازم است انتظارات خود را نیز مشخص نمایید بدانید پانچ را برای انجام چه کاری تهیه می کنید.

- ظرفیت کاغذ

همه پانچ ها ظرفیت یکسانی ندارند و اگر بیشتر از ظرفیت آنها کاغذ درونشان گذاشته شود باعث ایجاد گرفتگی و سوراخ هایی ضعیف و تراز نشده می شود و می تواند باعث آسیب به اوراق و اسناد شود. قبل از خرید پانچ به این نکته توجه نمایید که ظرفیت سوراخ کردن چند ورق کاغذ را بطور همزمان را دارد.

- راحتی در استفاده

اگر با درد مفاصل مانند آرتروز دست و پنجه نرم می کنید به پانچ با یک طراحی ضعیف که مفاصل دست شما را تحت فشار قرار دهد نیاز ندارید. با انتخاب یک پانچ مناسب می توانید به راحتی همزمان چند کاغذ را پانچ نمایید و نگران ایجاد گرفتگی در دستگاه نباشید. به دنبال یک پانچ با طراحی بدنه و دسته ارگونومیک باشید.

قیمت پانچ

همانند دیگر محصولات عواملی مانند نام تجاری، جنس بدنه، قدرت و توانایی دستگاه همچنین برقی یا مکانیکی بودن آن در قیمت پانچ تأثیر مستقیم دارد. در فروشگاه دفتردستک انواع پانچ اداری و ابعاد متوسط و بزرگ برای مصارف اداری عرضه شده است. هزینه خرید پانچ با بدنه فلزی و دست مقاوم با طراحی ارگونومیک و توانایی پانچ همزمان تعداد بیشتری از اوراق و اسناد نسبت به دیگر انواع آن بیشتر خواهد بود.

خرید اینترنتی پانچ با برندهای متنوع از دفتردستک

در فروشگاه دفتردستک امکان خرید آنلاین پانچ جهت مصارف اداری در کنار دیگر ابزار اداری جهت تجهیز کردن میز کار وجود دارد. انواع پانچ از برند دلی (Deli) در اندازه متوسط و بزرگ عرضه شده است. با خرید بهترین و با کیفیت ترین لوازم اداری از فروشگاه دفتردستک نگران بایگانی اسناد و مدارک خود نخواهید بود! ما شما را در انتخاب و تجهیز نمودن دفتر کارتان یاری می کنیم.