معرفی لیست بهترین برندهای چسب ایرانی

معرفی لیست بهترین برندهای چسب ایرانی

انتخاب چسب مناسب برای کارهای مختلف بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که کار به درستی انجام شده و در طول زمان ثابت می ماند. هنگام انتخاب چسب باید به عوامل مختلفی توجه کرد، از جمله سطحی که قرار است چسب بر روی آن استفاده شود؛ محیطی که در معرض آن قرار می گیرد و میزان فشاری که قرار است وارد شود.

در ابتدا باید به این سؤال پاسخ دهیم که آیا بین چسب ها تفاوت وجود دارد؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم بله. بین چسب با کیفیت و بی کیفیت تفاوت های زیادی وجود دارد. انتخاب چسب مناسب برای کارهای مختلف بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که کار به درستی انجام شده و در طول زمان ثابت می ماند. هنگام انتخاب چسب باید به عوامل مختلفی توجه کرد، از جمله سطحی که قرار است چسب بر روی آن استفاده شود؛ محیطی که در معرض آن قرار می گیرد و میزان فشاری که قرار است وارد شود.

بهترین برندهای چسب ایرانی

قبل از خرید چسب مورد نظر به نکات زیر توجه کنید:

  • سازگاری سطحی

یکی از مهم ترین عواملی که در هنگام خرید انواع چسب باید در نظر گرفته شود، سطحی است که روی آن اعمال می شود. برای اطمینان از اتصال قوی، چسب مورد نظر باید با سطح سازگار باشد. برخی از چسب ها ممکن است به خوبی به سطوح خاصی مانند سطوح روغنی یا کثیف نچسبند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به راحتی بر روی این سطوح بچسبند. توجه نمایید چسبی را انتخاب کنید که مناسب سطح مورد نظر باشد.

  • فاکتورهای محیطی

محیطی که چسب در معرض آن قرار می گیرد نیز یک نکته مهم است. اگر از چسب در محیطی در فضای باز یا دمای بالا استفاده می شود، باید چسبی را انتخاب کنید که در برابر این محیط مقاوم باشد و بتواند گرما را تحمل کند. از طرف دیگر، اگر از چسب در محیطی با دمای پایین استفاده شود، به چسبی نیاز دارید که بتواند سرما را تحمل کند. عوامل محیطی را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که چسب در طول زمان ثابت می ماند.

  • استحکام

اگر پروژه شما شامل بارهای سنگین باشد، به یک چسب با استحکام و اتصال قوی نیاز دارید. بر عکس اگر پروژه سبک است؛ می ‌توانید چسب سبک‌ تری را انتخاب کنید. در هر صورت چسبی را انتخاب کنید که بتواند وزن و فشاری را که به آن وارد می شود تحمل کند.

  • ماندگاری

دوام چسب نیز یک نکته مهم است. اگر چسب در معرض اشعه ماوراء بنفش، مواد شیمیایی یا سایر عناصر قرار گیرد، چسبی می خواهید که بادوام باشد و بتواند در برابر سایش مقاومت کند.

  • نوع چسب

در نهایت، باید به نوع چسب مورد نیاز خود توجه نمایید. انواع مختلفی از چسب وجود دارد، از جمله چسب دو طرفه، چسب ماتیکی، نوار چسب و چسب مایع، چسب حرارتی و ... . هر نوع چسبی برای هدف خاصی طراحی شده است، بنابراین مطمئن شوید که نوع مناسبی را برای پروژه خود انتخاب کرده اید.

در این مقاله تلاش شده است تا شما را با بهترین برندهای چسب ایرانی آشنا کنیم.

چسب ایرانی سارال شیمی : از بهترین برندهای چسب در ایران

برند سارال شیمی با تکیه بر دانش فنی و تکنولوژی روز دنیا محصولات با کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی تولید کرده است و بهترین برند چسب در ایران بشمار می رود. این شرکت مدل های متنوعی از چسب را در ارتباط با وسایل ساختمانی و خودرو تولید می نماید. یکی از این مدل های ساختمانی، چسب آکواریوم است که بر پایه سیلیکون ساخته شده است. این چسب کاربردهای زیادی در خانه دارد و با داشتن ویژگی های منحصر به فرد مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته است. این چسب از گروه چسب های مایع بشمار می رود. نفوذ ناپذیری در برابر رطوبت و آب از ویژگی‌ های اصلی چسب آکواریوم است. این ویژگی دلیل اصلی استفاده از آن برای تعمیر و درزگیری آکواریوم‌ ها و سینک آشپزخانه است.

بهترین برند چسب در ایران

چسب ایرانی رازی: از بهترین برندهای چسب ایرانی

صنایع چسب سازی رازی از برترین تولید کنندگان چسب ایرانی بشمار می روند. از مهم ترین محصولات این شرکت تولید چسب های صنعتی و خانگی است. این شرکت از سال 1359 فعالیت خود را آغاز نموده است. چسب رازی یادآور چسب همه کاره مایع با بدنه زرد و مشکی است. از زمان مدرسه تا دفتر کار چسب مایع رازی محصولی نام آشنا و کاربردی برای ما بشمار می رود. چسب مایع رازی در مصارف عمومی و خانگی جهت چسباندن انواع سطوح به كاربرده می شود. چسب مایع رازی استحکام خوبی دارد و کاربرد وسیعی در مصارف خانگی و اداری دارد.

چسب رازی

چسب ایرانی غفاری: از برترین برندهای چسب ایرانی

یکی از برندهای معتبر چسب ایرانی چسب غفاری نام دارد که از سال 1343 آغاز به فعالیت نموده است. شهرت این مجموعه و تبدیل این شرکت به یکی از برترین تولید کنندگان چسب ایرانی به سال 1367 برمیگردد، جایی که سوپر تانکر ایرانی که در طول جنگ تحمیلی مأموریت جابجایی نفت خام را بر عهده داشت، مورد حمله قرار گرفت و در نهایت غرق شد. بسیاری از شرکت های اروپایی، بیرون کشیدن این تانکر را غیر ممکن میدانستند تا اینکه شرکت غفاری موفق به ساخت چسبی شد که توانست این سوپر تانکر را به سطح آب بیاورد!

یکی از محصولات این شرکت چسب یونیورسال زیر آب است که جهت ترمیم و تعمیرات در صنعت کشتیرانی، انواع بدنه ها، لوله های بتنی و فلزی موجود در اعماق آب مورد استفاده قرار میگیرد. اما این شرکت شناخته شده در زمینه های مختلف ساختمانی و صنعتی مدل های متنوعی اعم از چسب دوقلو، چسب خمیری، چسب آکواریوم، چسب سنگ و .... را نیز تولید کرده است.

چسب ایرانی جلاسنج : از بهترین برندهای چسب در ایران

یکی دیگر از معروف ترین نام های تجاری در لیست بهترین برندهای چسب ایرانی، جلاسنج است که شرکت آن در سال 1358 تأسیس شده است. از تولیدات این شرکت، چسب های خانگی، ساختمانی و پولیش خودرو است. یکی از پرکاربردترین محصولات برند جلاسنج، چسب دو جزئی بر پایه پلی استر است که برای چسباندن قطعات سنگی نمای بیرونی و داخلی ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد. این محصول دارای قدرت چسبندگی و سرعت بالا خشک شوندگی است از این رو در تمامی فصل ها مورد استفاده قرار میگیرد.

برترین تولید کنندگان چسب ایرانی

چسب ایرانی دلتا: از بهترین برندهای چسب ایرانی

شرکت صنایع شیمیایی ممتاز بل گستر که با نام چسب دلتا شناخته شده است از برترین برندهای چسب ایرانی بشمار می رود که در سال 1379 فعالیت خود را آغاز نموده است. چسب دلتا با شعار "تجربه ای کهن، اندیشه ای نو" به تولید چسب های متنوعی پرداخته است. یکی از محصولات پرطرفدار این شرکت چسب چوب سوپر دلتا است که مناسب برای چسباندن و اتصال انواع قطعات چوبی، فیبر، ام دی اف، مقوا، کاغذ، چرم، پارچه، چینی، یونولیت، سفال و... است. یکی از ویژگی های این چسب آن است که پس از خشک شدن کاملاً شفاف، بی رنگ و مقاوم در مقابل آب و رطوبت می شود.

برندهای معتبر چسب ایرانی

چسب ایرانی سامد: از برترین برندهای چسب ایرانی

شرکت تولیدی چسب سامد مشهد از سال 1360 فعالیت خود را آغاز نموده است. چسب سامد در مجموعه های متنوعی و بر پایه آب و حلال تولیدات گسترده ای انجام داده است و انواع متنوعی از چسب چوب، چسب صحافی، چسب سلفون، چسب کفاشی، چسب موکت، چسب دیوارپوش و .... را تولید می نماید.

چسب ایرانی سامد

چسب ایرانی شمال: از بهترین برندهای چسب در ایران

یکی دیگر از برترین برندهای چسب ایرانی، شرکت چسب چوب شمال است که به خاطر کیفیت، اصالت و برتری نسبت به سایر رقیبان خود بسیار خوشنام است. چسب چوب شمال کاملاً مناسب برای افرادی است که به کار نجاری و کارهای هنری مشغول هستند. تنها ایرادی که میتوان به این چسب چوب گرفت، قیمت بالای آن است. قدمت محصولات چسب شمال تقریباً به ۴۰ سال میرسد البته در زمینه صحافی و چسب های حرارتی هم دستی دارد ولی این چسب ها به اندازه چسب چوب شناخته شده نیستند.

چسب ایرانی سینا: از بهترین برندهای چسب ایرانی

شرکت صنایع چسب سینا در سال 1370 با هدف تولید چسب های نواری و مایع شروع به فعالیت نموده است. چسب نواری کارتن بر پایه آب یکی از محصولات این شرکت چسب سازی است که با طول و عرض های مختلف طراحی و تولید شده است.

چسب ایرانی استحکام: از برترین برندهای چسب ایرانی

یکی دیگر از برندهای معتبر، چسب ایرانی استحکام است که در میان انواع چسب آهن بسیار محبوب واقع شده است. چسب آهن استحکام، بسیار مقاوم و سرعت خشک شوندگی بالایی است که از ترکیب پلیمرهای لاستیکی، رزین های صنعتی و پایدار کننده ها که در مخلوطی از حلال ها حل شده اند تولید می گردد و جهت چسباندن انواع چرم های طبیعی و مصنوعی، روکش های پلاستیکی و پارچه ای، انواع فوم، فیبر، نمد، چوب، شیشه و فلز نیز قابل استفاده می باشند.

برترین برندهای چسب ایرانی

چسب ایرانی رز: از بهترین برندهای چسب در ایران

شرکت تولیدی رز جزء یکی از بهترین برندهای چسب در ایران است که از ابتدای فعالیت تا کنون به تولید چسب های پهن و انواع چسب صنعتی مشغول است. این شرکت به تولید چسب پهن 90 ، 180 و 500 یارد پرداخته است. چسب پهن ۵۰۰ یارد نوعی نوار چسب است که در عرض های ۵، ۷ و ۱۰ سانتیمتر تولید میشود. رایج ترین چسب پهنی که در بازار مورد استفاده قرار میگیرد، 90 یارد است اما دیگر چسب ها هم بسته به نوع فعالیت مورد استفاده قرار میگیرند.

ایران چسب: از بهترین برندهای چسب ایرانی

یکی دیگر از برندهای معتبر چسب ایرانی، شرکت تولیدی ایران چسب است که از سال 1349 فعالیت خود را آغاز نموده. این شرکت با تلاش روز افزون کارشناسان توانسته روز به روز محصولات با کیفیتی را تولید کند. این شرکت انواع مختلفی از چسب را اعم از چسب قطره ای، چسب دو طرفه، چسب کاغذی، چسب برق و محصولات دیگری را تولید کرده است که از این میان چسب دو طرفه آن از اهمیت زیادی برخوردار است. این چسب به دو شکل چسب دو طرفه نواری پوست پیازی و چسب دو طرفه فومی تولید می شود.

چسب ایرانی کاسپین: از برترین برندهای چسب ایرانی

در لیست بهترین برندهای چسب ایرانی، شرکت کاسپین نیز قرار گرفته است که فعالیت خود را از سال 1381 با هدف تولید انواعی از چسب و محصولات خودرو شروع نموده است. گروه چسب این شرکت شامل محصولات سیلیکون، واشرساز، همه کاره، آهن، پی وی سی، قطره ای، چوب است. چسب همه کاره کاسپین مقاومت بالایی در برابر رطوبت و حرارت 70 درجه سانتی گراد و دمای صفر درجه دارد. این چسب جهت چسباندن کاغذ، مقوا، لاستیک، گل سازی، چرم و پارچه نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

 چسب کاسپین

چسب ایرانی زیپر: از بهترین برندهای چسب در ایران

شرکت زرین ایده پینار با نام تجاری زیپِر با توجه به نقش مهم صنعت چسب در عصر حاضر، توانسته محصولات با کیفیتی در این زمینه تولید کند و در همین راستا نیز رضایت مشتریان را جلب نموده است. یکی از گروه محصولات این شرکت چسب دو قلوی E20 زیپر است. این چسب بسیار قوی و دارای مقاومت شیمیایی بالایی است که می تواند انواع مواد را سریع بچسباند. همچنین قادر به تحمل دما بین ۳۰- تا ۱۲۰ درجه سانتی گراد است. رنگ پذیری و خشک شدن 8 دقیقه ای، قابلیتهایی است که این چسب را بهترین انتخاب برای چسباندن، ترمیم و درزگیری انواع قطعات فلزی و غیر فلزی تبدیل کرده است.

چسب ایرانی بل: از بهترین برندهای چسب ایرانی

یکی دیگر از بهترین برند چسب در ایران که نیازی به معرفی ندارد، چسب صنعتی بل است. این چسب محصولی مطمئن، شناخته شده و بسیار مقاوم و سریع است. از ترکیب پلیمرهای لاستیکی، رزین های صنعتی و پایدار کننده ها به صورت محلول در حلال ها تولید می شود. پایه پلیمری این چسب، پلی کلروپرن CR می باشد. اتصال ایجاد شده از مقاومت کششی و برشی بسیار بالایی برخوردار می باشد. توجه ویژه ای که باید داشته باشید این است که این چسب قابل اشتعال است. از اینرو نباید در مجاورت شعله و یا جرقه مصرف شود.

چسب ایرانی ثنا: از برترین برندهای چسب ایرانی

یکی دیگر از برندهای چسب ایرانی موجود در بازار، ثنا است که چسب 1.2.3 آن در زندگی روزمره ما کاربرد بسیار زیادی دارد. این محصول یک چسب دو جزئی بوده که از یک چسب با غلظت بالا و یک اسپری تشکیل شده است. از جمله‌ چسب‌ هایی است که برای انواع اتصالات استفاده می‌ شود. قدرت چسبندگی بسیار بالایی دارد اما دارای گازهای سمی بوده به همین دلیل بهتر است در فضای باز استفاده شود.

چسب ایرانی سپهر: از بهترین برندهای چسب در ایران

شرکت آبنوس شیمی با برند تجاری چسب سپهر در زمینه تولید چسب فعالیت میکند. این شرکت در تولید گروه چسب های عمومی، ساختمانی، خودرو و صنعتی فعالیت دارد. در گروه چسب های عمومی، چسب تحریر سهند مشهوریت دارد که با رنگ شفاف و قدرت چسبندگی بالا مناسب برای استفاده دانش آموزان است.

چسب ایرانی سپهر

چسب ایرانی پاتکس: از بهترین برندهای چسب ایرانی

پاتکس هم جزء یکی از چسب های پرمصرف ایرانی است که چسب همه کاره کانتکت پریمیوم پاتکس یا چسب پمادی همه کاره پاتکس که نوعی چسب مایع است، بیشتر شناخته شده و مورد استفاده قرار میگیرد. از ویژگی های منحصر به فرد این چسب میتوان به مقاوم بودن در برابر مواد شیمیایی، حرارت غیر مستقیم، نفت، آب و مواد اسیدی اشاره کرد. اما نکته ای که باید به آن توجه کرد، این است که این چسب قابلیت اشتعال بالایی دارد. پس مراقب باشید!

کلام آخر

امروزه طیف گسترده ای از انواع چسب جهت مصارف خانگی، اداری، صنعتی و ساختمانی تولید می شود. اما لازم است قبل از خرید چسب به مطالعه اطلاعاتی در خصوص ویژگی انواع چسب و نحوه مصرف آنها پرداخته شود تا بهترین گزینه برای فعالیت مورد نظر انتخاب و خریداری شود.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی