لیست کتاب های خوب برای هدیه دادن

لیست کتاب های خوب برای هدیه دادن

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که مطالعه چه فوایدی دارد؟ از یادگیری کلمات جدید گرفته تا حفظ سلامت روان شما، کتاب ها می توانند همه این کارها را انجام دهند. اگر نیاز به یادآوری داشتید که مطالعه منظم چقدر برای رفاه و سواد ما اهمیت دارد، با ما همراه شوید تا شما را با مزیت های مطالعه و بهترین کتاب برای هدیه دادن آشنا کنیم.

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که مطالعه چه فوایدی دارد؟ از یادگیری کلمات جدید گرفته تا حفظ سلامت روان شما، کتاب ها می توانند همه این کارها را انجام دهند. اگر نیاز به یادآوری داشتید که مطالعه منظم چقدر برای رفاه و سواد ما اهمیت دارد، با ما همراه شوید تا شما را با مزیت های مطالعه و بهترین کتاب برای هدیه دادن آشنا کنیم.

تلاش داریم شما را با تعدادی از بهترین های ادبیات ایران و جهان آشنا کنیم. امیدواریم با خواندن آنها قدمی به سمت شکوفایی و پیشرفت بردارید. در ادامه فهرستی از این مجموعه کتاب به همراه نام نویسنده آورده شده است:

  • کشتن مرغ مینا نوشته هارپر لی
  • جین ایر نوشته شارلوت برونته
  • سالار مگس‌ها نوشته ویلیام گلدینگ
  • ۱۹۸۴ نوشته جورج اورول
  • عادت های اتمی نوشته جیمز کلیر
  • اثر مرکب نوشته دارن هاردی
  • آدم های سمی نوشته لیلیان گلاس
  • کتاب خودپری گونگی نوشته علی بابایی زاد
  • سمفونی مردگان نوشته عباس معروفی
  • سالتو نوشته مهدی افروزمنش
  • پرنده‌‌ من نوشته فریبا وفی
  • دایی جان ناپلئون نوشته ایرج پزشکزاد

چه کتابی برای هدیه دادن مناسب است؟

اگر در هنگام خرید کتاب به عنوان هدیه دچار شک و دو دلی هستید بهتر است به مزیت های خرید کتاب برای کادو دادن توجه نمایید.

-  کمک به بهبود فعالیت مغز

در حین مطالعه، باید شخصیت ها و موارد مختلفی را که به یک داستان خاص تعلق دارند، به خاطر بسپاریم. حتی اگر از خواندن یک کتاب در یک جلسه لذت می برید، باید در طول زمانی که برای خواندن کتاب صرف می کنید، جزئیات را به خاطر بسپارید. بنابراین، مطالعه تمرینی برای مغز شماست که عملکرد حافظه را بهبود می بخشد.

- کتاب خواندن نوعی سرگرمی مجانی است

آیا می دانستید که اکثر برنامه های تلویزیونی و فیلم های محبوب بر اساس کتاب ساخته شده اند؟ پس همین امروز شروع کنید و تا میتوانید کتاب بخوانید.

- کمک به افزایش توانایی و تمرکز

همه ما می توانیم قبول کنیم که خواندن بدون تمرکز اتفاق نمی افتد و برای درک کامل مطلب، باید روی هر صفحه ای که می خوانیم تمرکز کنیم. در دنیای امروز باید دائماً تمرکز را تمرین کنیم. خواندن یکی از معدود فعالیت ‌هایی است که نیاز به توجه بالا شما دارد، بنابراین، توانایی تمرکز شما را بهبود می ‌بخشد.

- کمک به افزایش اطلاعات شما

آیا تا به حال کتابی خوانده اید که در آن به کلمه ای ناآشنا برخورد کرده باشید؟ کتاب ها این قدرت را دارند که با معرفی کلمات جدید، دایره لغات شما را بهبود بخشند. هر چه بیشتر مطالعه کنید، دایره لغات شما بیشتر می شود. علاوه بر این، خواندن به خواننده در درک و یادگیری سبک های مختلف نوشتاری، مهارت های نوشتاری کمک بسیار زیادی میکند.

- کمک به خواب راحت و آسوده

با ایجاد یک برنامه منظم قبل از خواب و اختصاص دادند زمانی برای مطالعه، می توانید به بدن خود پیام دهید که زمان خواب فرا رسیده است. اکنون، بیش از هر زمان دیگری متکی به صفحه نمایش موبایل هستیم! بنابراین، با کنار گذاشتن تلفن همراه و برداشتن یک کتاب، به مغز خود می گویید که زمان آرامش است. علاوه بر این، از آنجایی که مطالعه به کاهش استرس کمک می کند، انجام این کار درست قبل از خواب به آرامش ذهن و کاهش اضطراب شما و بهبود کیفیت خواب کمک می کند.

- کتاب خواندن به بهبود اطلاعات عمومی شما کمک می کند

کتاب ها همیشه پر از حقایق سرگرم کننده و جالب هستند. چه داستان‌ های تخیلی بخوانید و چه کتاب های غیر داستانی، کتاب‌ ها این توانایی را دارند که اطلاعات گوناگونی را در اختیار ما قرار دهند. خواندن موضوعات مختلف می تواند شما را به فردی آگاه تر تبدیل کند و همینطور مهارت های مکالمه شما را بهبود بخشد.

- کتاب خواندن به شما انگیزه میدهد

با خواندن کتاب‌ هایی درباره قهرمان‌ هایی که بر چالش‌ ها غلبه کرده ‌اند، اغلب ما تشویق می‌ شویم که همین کار را انجام دهیم. کتاب مناسب می تواند به شما انگیزه دهد که هرگز تسلیم نشوید و مثبت بمانید.

- مطالعه استرس را کاهش میدهد

مطالعه این قدرت را دارد که شما را با خود به دنیایی دیگر و به دور از روال یکنواخت زندگی روزانه ببرد. با مطالعه منظم می توانید استرس را کاهش دهید، حتی به کنترل فشار خون نیز کمک می کند!

- کتاب خواندن یک فعالیت مثبت است

خواندن یک جزء کلیدی در رشد اولیه سواد است و شما می توانید با رفتار خود الگویی مناسب برای کودکان و نوجوانان باشید. کودکان در تقلید از بزرگسالان اطراف خود بسیار عالی هستند، به این معنی که اگر شما به طور منظم مقداری زمان برای مطالعه اختصاص دهید، فرزندان شما نیز اهمیت این موضوع را می آموزند.

- با کتاب خواندن همدلی را تمرین کنید

کتاب ها به ما این امکان را می دهند که واقعیت های خارج از زندگی خود را تجربه کنیم. آنها با قرار دادن ما در جایگاه راوی، به ما می آموزند که با دیگران ارتباط برقرار کنیم. به این تکنیک ساده همدلی می گویند. همدلی به عنوان توانایی درک و به اشتراک گذاشتن احساسات با دیگران تعریف می شود.

معرفی بهترین کتاب ها برای هدیه دادن

- کشتن مرغ مینا

کتاب کشتن مرغ مینا رمانی نوشته هارپرلی است و داستان درباره‌ وکیلی است که کار وکالت سیاه پوستی را در یک جامعه‌ نژادپرست قبول کرده است. هارپرلی برای نوشتن کتاب کشتن مرغ مینا در سال ۱۹۶۴ میلادی جایزه پولیتزر را دریافت کرد. این رمان به بیش از ۴۰ زبان بین ‌المللی ترجمه شده است و یکی از کتاب های معروف است که هر کس در طول عمر خود باید یکبار آن را بخواند.

 کتاب به عنوان هدیه-کشتن مرغ مینا

- جین ایر

این کتاب یکی دیگر از کتاب های معروف در میان شاهکارهای ادبیات داستانی جهان است. جین دختری است که پس از مرگ پدر و مادرش در پرورشگاه بزرگ می‌ شود و به‌ عنوان یک معلم خصوصی به خانه مردی به نام راچستر فرستاده می‌ شود. او که عاشق مرد صاحبخانه شده و در این بین متوجه می‌ شود که مرد قبلاً ازدواج کرده و همسر او که حالا دیوانه شده و در طبقه بالای عمارت زندگی می‌ کند! داستان تازه از اینجا شروع می شود ...

کتاب برای کادو دادن- جین ایر

- سالار مگس‌ ها

کتاب سالار مگس‌ ها نوشته ویلیام گلدینگ برنده جایزه نوبل ادبیات است. سالار مگس‌ ها روایت تعدادی دانش‌آموز است که هواپیمایشان در یک جزیره خالی از سکنه سقوط می‌ کند و مجبور می‌ شوند خودشان زندگیشان را اداره کنند. این کتاب به تمام علاقه‌ مندان به ادبیات داستانی جهان پیشنهاد می‌ شود. رمان سالار مگس ها نمونه کامل یک شاهکار مدرن است.

بهترین کتاب برای هدیه دادن- سالار مگس ها

- 1984

داستان کتاب ۱۹۸۴ درباره‌ زندگی وینستون اسمیت است. وینستون اسمیت کارمند سازمانی حکومتی تک حزبی در شهر لندن است. حکومتی که همه ‌جا از برابری حرف میزند اما ذاتش به شدت طبقاتی است و همه زندگی مردم را زیر نظر دارد. هیچ‌ کس تنها نیست، تمام حرکات و رفتار آدم ‌ها ثبت می‌ شود، حق عاشق شدن ندارند، حق ازدواج ندارند مگر برای تولید مثل، حق تفکر و مطالعه آزادانه ندارند مگر آنچه حکومت می ‌گوید و حق تشکیل دورهمی های دوستانه ندارند، مگر این که در آن سخن از حکومت باشد. فضایی پر از خفقان، وحشت و همراه با حس انزجار از وضعیت سرد و خوفناک جامعه آن زمان در رمان 1984 در جریان است.

کتاب به عنوان هدیه- 1984

- عادت های اتمی

کتاب عادت های اتمی با سبکی جالب و روان، به ما یاد می دهد که چگونه با شناخت عادت‌ های کوچک و مدیریت آن ها هر روز یک درصد بهتر شویم و عادت های بد را به خوب تبدیل کنیم.

کتاب به عنوان هدیه- عادت های اتمی

- اثر مرکب

کتاب اثر مرکب به شما در استفاده از استعدادهایتان برای بهره بردن از فرصت‌ هایی که در اطرافتان است، کمک می‌ کند. این کتاب درباره موفقیت و آن ‌چه که برای به‌ دست آوردن آن لازم است اشاره میکند. یک نکته کلیدی در ابتدای کتاب آمده است که "مهم نیست چه چیزی یاد گرفته‌ اید یا چه روش و تکنیکی دارید. موفقیت در نتیجه مطالعه کتاب اثر مرکب به ‌دست می‌ آید."

کتاب به عنوان هدیه- اثر مرکب

- آدم های سمی

کتاب آدم های سمی انسان‌ ها را آدم‌ های سمی و زهرآگینی می ‌داند که ممکن است ما در طول زندگی با آن ها سر و کار داشته باشیم و یا حتی با آنها زندگی کنیم. تمام کسانی که در مقابل ما بسیار بی ‌ادب و ناسپاس بوده‌ اند؛ آنان که به توانایی ‌های ما باور نداشته و تلاش کرده ‌اند تا ما را از رسیدن به هدف ‌هایمان باز دارند. آدم سمی کسی است که می ‌تواند در برابر ما و آرزوهایمان قرار بگیرد؛ کسی که می‌ تواند زندگی ما را مسموم کند و نمی‌ تواند پیشرفت ما را ببیند و آرزوی زندگی شاد و سرشار از خوشبختی را برایمان داشته باشد.

کتاب به عنوان هدیه- آدم های سمی

- خودپری گونگی

در این کتاب تلاش شده است با نقل قول تعدادی از حکایت ها و بررسی و تحلیل روان محور بودن موضوع ها، تجربه ای متفاوت از قصه خوانی ایجاد شود که نه تنها لذت داستان خوانی و برون ریزی عاطفی و یا خودنگری در آینه داستان حاصل گردد، بلکه با خواندن آنچه در بطن هر داستان می آید به جستجوی خود در اتفاق ها بپردازیم و دریابیم به چه دلیل از نظر عاطفی و هیجانی با بخشی از داستان رابطه بیشتر یا کمتری برقرار کرده ایم.

کتاب به عنوان هدیه- خودپری گونگی

- سمفونی مردگان

سمفونی مردگان یکی از بهترین کتاب ‌‌‌های ایرانی است. این کتاب روایتگر داستان خانواده ‌‌ای به نام اورخانی در اردبیل است که به بیان جزئیات زندگی آن ‌‌ها پس از جنگ جهانی دوم پرداخته شده است. این کتاب به این علت سمفونی مردگان نامگذاری شده که تمامی اعضای خانواده اورخانی از نظر روحی و جسمی مرده ‌‌اند! آنان هیچ احساسی ندارند و رؤیایی نمی ‌‌بینند، هیچ امید و آرزویی ندارند و به دنبال هیچ راهی برای فرار نیز نیستند.

کتاب به عنوان هدیه- سمفونی مردگان

- سالتو

یکی از خواندنی ‌ترین داستان‌ های جنایی-معمایی ادبیات فارسی است. کتاب سالتو از مهدی افروزمنش سرگذشت پسری فقیر به اسم سیاوش است که آرزو دارد قهرمان کشتی شود و شخصی مرموز به نام نادر تصمیم می‌ گیرد به او برای رسیدن به خواسته ‌اش کمک کند اما تقاضایی که در مقابل لطفش دارد، زندگی این پسر نوجوان را زیر و رو می‌ کند و او را با سختی های زیادی روبرو میکند.

کتاب به عنوان هدیه- سالتو

- پرنده من

این رمان درباره عشق و فداکاری است. داستان این کتاب درباره زنی 35 ساله است که با مردی که علاقه زیادی به مهاجرت به کانادا دارد، ازدواج میکند و صاحب دو فرزند نیز می شود. این رمان مشکلات زنانی که دچار سنت و عقاید نادرست شده اند، را به نمایش میگذارد.

کتاب به عنوان هدیه- پرنده من

- دایی جان ناپلئون

این کتاب مربوط به زندگی یک خانواده بزرگ در زمان اشغال ایران در طول جنگ جهانی دوم توسط متفقین است که همگی در یک خانه و به سبک قدیمی زندگی می‌‌ کنند و تحت سلطه دایی خود که دارای بیماری پارانویا است، هستند. این کتاب پر از اتفاقات شادی بخش و خنده دار است که خواندن آن به شما پیشنهاد می شود.

کتاب به عنوان هدیه- دایی جان ناپلئون

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی