معرفی خودکار حرارتی خیاطی+ طرز استفاده

معرفی خودکار حرارتی خیاطی+ طرز استفاده

اگر تا به امروز با خودکار حرارتی خیاطی آشنا نشده اید، ما در این مقاله سعی داریم توضیح دهیم که خودکار حرارتی خیاطی چیست. خطوط ایجاد شده توسط خودکار حرارتی خیاطی همانطور که از نامش پیداست در مواجه شدن با حرارت ناپدید می شوند. عملکرد خودکار به این صورت است که محتوای علامت گذاری شده با رسیدن دما به 60 درجه از روی سطح ناپدید می شود. شاید این مسئله امری تعجب آور باشد! اما واقعیت وجودی خودکار حرارتی خیاطی است.

خودکار حرارتی خیاطی چیست

اگر تا به امروز با خودکار حرارتی خیاطی آشنا نشده اید، ما در این مقاله سعی داریم توضیح دهیم که خودکار حرارتی خیاطی چیست. خطوط ایجاد شده توسط خودکار حرارتی خیاطی همانطور که از نامش پیداست در مواجه شدن با حرارت ناپدید می شوند. عملکرد خودکار به این صورت است که محتوای علامت گذاری شده با رسیدن دما به 60 درجه از روی سطح ناپدید می شود. شاید این مسئله امری تعجب آور باشد! اما واقعیت وجودی خودکار حرارتی خیاطی است. این مسئله بیشتر اوقات برای خیاطان مشکل ساز می شود. به طوری که فرضیه های متعددی برای عدم نمایش دوباره علامت ها عنوان شد. یکی از این فرضیه ها این بود که بهتر است قبل استفاده از پارچه آن را بشویید، اما این فرضیه هم مورد قبول واقع نشد. طبق تحقیقاتی که انجام شد پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که هر خودکار حرارتی بر اساس جوهر استفاده شده در آن قابلیت استفاده روی یک سطح دارد و اگر به هنگام استفاده به این موضوع توجه کنید میتوانید خودکار حرارتی مناسب را انتخاب کنید که بعد از سرد شدن مجدد هیچ علامتی را به شما نشان ندهد. به طور مثال جوهر خودکارهای Frixion ترکیبی از دو نوع جوهر ژل و جوهر حرارتی هستند. زمانی که شما این خودکار را بر روی پارچه می کشید و علامتگذاری میکنید در زمانی که به پارچه حرارت می دهید جوهر حرارتی از بین می رود اما چیزی که بر جای می ماند و در زمان سرد شدن خود را نمایش می دهد جوهر ژله ای است. اگر به طور اشتباهی از این خودکار بر روی پارچه استفاده کردید میتوانید از محلول های لکه بر برای از بین رفتن جوهر استفاده نمایید. 

برای خرید لوازم تحریر و نوشت افزار مورد نیاز خود می توانید از فروشگاه های اینترنتی لوازم تحریر مانند دفتردستک خرید خود را انجام دهید. 

طرز استفاده از خودکار حرارتی خیاطی

طرز استفاده از خودکار حرارتی خیاطی هم با توجه به توضیحات بالا بسیار آسان است. ابتدا خودکار حرارتی مناسب برای استفاده بر روی پارچه را انتخاب کنید و در ادامه علامتگذاری خود را انجام دهید و بعد از اتمام کار با استفاده از اتو یا سشوار تمامی علامت های بر جای گذاشته بر روی پارچه را پاک کنید.

خودکار حرارتی خیاطی

خودکار حرارتی خیاطی چیست؟

اثر خودکار حرارتی در دمای بالا ناپدید می شود اما بسته به نوع جوهر استفاده شده در آن با پایین آمدن دما دوباره ظاهر می شود. دفتردستک سعی دارد در این قسمت شما را با 5 خودکار حرارتی با کیفیت آشنا نماید.

 طرز استفاده از خودکار حرارتی

· Madam Sew Heat Erasable Fabric Marking Gel Pens: پاک کردن فوری علامت این مدل خودکار از روی پارچه کار بسیار ساده ای است. می توانید تنها با داشتن یک تکه آهن کوچک و فرآیند گرم کردن آن، تمامی اثر خودکار را پاک نمایید.

نکات مثبت:

- یک برند معتبر در زمینه تولید لوازم خیاطی است.

- از باکیفیت ترین جوهر در ساخت خودکار استفاده شده است تا هیچگونه لکه ای بر روی پارچه ایجاد نشود.

- دارای گیره برای حمل آسان

- دارای مغزی یدک اضافه در هر بسته

نکات منفی:

- دارای مخزن جوهر کوچک است و برای استفاده در پروژه های بزرگ شما نیاز به چندین خودکار خواهید داشت.

· Janyun Heat Erasable Fabric Marking Pens: اگر شما نیاز به خودکاری برای انواع مهارت های خیاطی دارید این گزینه می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. به طوری که شما میتوانید بر روی انواع پارچه این مدل خودکار را استفاده کنید.

برای مشاهده و خرید لوازم نقاشی و طراحی از فروشگاه دفتر دستک کلیک کنید

نکات مثبت:

- برای پاک شدن اثر خودکار نیاز به دمای 60 درجه دارید.

- دارای مخزن جوهر نسبتاً بزرگ نسبت به بقیه رقبای خود است.

- دارای گیره برای حمل آسان.

نکات منفی:

ممکن است بعد از پاک شدن جوهر ردی از آن بر روی پارچه باقی بماند.

· Zupayipa Fabric Marking Pens for Sewing: اگر علاقه زیادی به گلدوزی دارید و می خواهید قبل از آغاز کار تمامی جزئیات را به طور کامل بر روی پارچه رسم نمایید این خودکار حرارتی انتخاب کاملاً مناسبی است، چرا که بعد از اتمام کار و رساندن دما به 60 درجه به طور کامل تمامی خطوط از بین خواهد رفت.

نکات مثبت:

- دارای مغزی یدک اضافه در بسته بندی.

- مغزی ها دارای درپوش برای جلوگیری از خشک شدن هستند.

- دارای گیره برای حمل آسان.

نکات منفی:

تعدادی از خریداران بعد از استفاده متوجه شدند که بعد از سرد شدن پارچه تمامی علامت ها نمایان می شوند.

· Olgaa Heat Erasable Fabric Refills: اگر برای کار خیاطی خود به بیشتر از یک خودکار حرارتی نیاز دارید، این مجموعه گزینه مناسبی برای شما است چرا که در صورت تمام شدن جوهر خودکار به سادگی مجدداً شارژ می شود.

نکات مثبت:

- شما در هر بسته 40 مغزی یدک دارید که مناسب برای رنگ های سیاه، قرمز، آبی و سفید هستند.

- دارای گیره برای حمل آسان.

نکات منفی:

- در هنگام کار در برخی از ساعت های روز که سایه بیشتر است جوهر چند ثانیه طول می کشد تا نمایان شود.

- تعدادی از خریداران متوجه شدند که برخی از مغزی های یدک اضافه در اثر استفاده نشدن خشک می شوند.

· Wedfeir Heat Erasable Fabric Marking Pens for Sewing: این مجموعه جزء به صرفه ترین مجموعه های خودکار حرارتی بوده، همچنین دارای خاصیت ضد اصطحکاک است و بر روی هر مدل پارچه کشیده شده و به آسانی علامتگذاری ها نمایان و با گرم کردن به راحتی تمامی علامت ها ناپدید می شوند.

 

نکات مثبت:

- دارای درپوش مخصوص برای جلوگیری از خشک شدن است.

- سرقلم برای راحتی در نوشتن دارای خاصیت ضد اصطحکاک است.

نکات منفی:

- تعدادی از خریداران اظهار داشتند که مغزی های یدک متناسب با خودکار نبودند.

- همچنین خریداران متوجه شدند که بعد از شستشو علامت ها دوباره ظاهر می شوند!

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی