رنگ انگشتی

5
رنگ انگشتی

دنیای کودکان دنیایی پر از بازی و فعالیت های شاد و رنگارنگ است. یکی از ابزارهایی که به رشد فکری و خلاقیت کودکان کمک می کند استفاده از رنگ انگشتی است. تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته همگی نشان می دهرنگ د که این فعالیت‌ هنری اهمیت زیادی در رشد و پرورش مغز در سال های اولیه رشد کودک دارد. برای کودکانی که هنوز توانایی گرفتن مداد و قلم مو و یا دیگر ابزارهای نقاشی مانند ماژیک را در دستان خود ندارند، استفاده از رنگ انگشتی برای کودکان یکی از بهترین راه ها برای شروع نقاشی است. در واقع میتوان اینگونه عنوان کرد که نقاشی کشیدن به رشد مغزی و فعالیت نیمکره راست مغز کمک قابل توجهی میکند، بنابراین نقاشی با رنگ انگشتی به کودک این امکان را میدهد تا با مفهوم حواس چندگانه آشنا شود. کودکان نوپا با این فعالیت از سرگرمی های فوق العاده و فرصت های یادگیری متعدد لذت می برند. بازی با رنگ انگشتی یکی از آرامش بخش ترین و خلاقانه ترین راه ها برای شکوفایی استعداد و بروز خلاقیت در کودکان است. پس قبل از خرید رنگ انگشتی مناسب باید در مورد این ابزار اطلاعاتی را کسب نماییم.

انواع رنگ انگشتی

نقاشی با انگشت برای کودک یک فعالیت هنری هیجان انگیز است که در زمان نقاشی کشیدن میتواند به دلخواه هر شکلی که در ذهن دارد را به تصویر بکشد و از اینکار لذت وصف نشدنی را تجربه نماید. در حال حاضر فروش رنگ انگشتی در بازار در دو نوع بسته بندی صورت می گیرد.

- رنگ انگشتی تیوپی

در این نوع بسته بندی رنگ انگشتی همانند خمیر دندان در تیوپهای پلاستیکی عرضه می شود و بصورت خمیری از آن خارج می شود. در بعضی از مجموعه ها دارای ابزار جانبی مانند شابلون، غلطک، مهر برجسته نیز است تا کودک با استفاده از این ابزار با اشکال هندسی و فرم های مختلف آشنا شود.

- رنگ انگشتی ظرفی

در این نوع بسته بندی رنگ در ظروف درب دار پلاستیکی عرضه می شود که به دلیل دهانه باز ظروف کودک در هنگام برداشتن رنگ تسلط بیشتری برای کنترل آن دارد.

در فروشگاه اینترنتی دفتردستک امکان خرید اینترنتی رنگ انگشتی تیوپی و ظرفی را خواهید داشت.

نکات مهم در انتخاب رنگ انگشتی

در هنگام خرید آنلاین رنگ انگشتی چندین مورد است که باید به آنها توجه نمایید.

- نام تجاری

حتما قبل از خرید رنگ انگشتی به شرکت تولید کننده آن توجه نمایید. کیفیت مواد به کار رفته در هر محصول جزء مهم ترین موارد در ترکیب رنگی است که شرکت های مطرح هنری در سطح جهان به این اصول پایبند هستند. با توجه به مخاطب این محصول که غالباً کودکان هستند مهم است و نوع کاربرد این رنگ که مستقیم با پوست کودک در تماس است بسیار مهم است که ترکیبات آن فاقد مواد سمی و حساسیت زا باشد که در کودکان باعث بروز آلرژی پوستی و تنفسی و مسمومیت نشود. به طور مثال رنگ انگشتی پریمو (Primo) که یک برند اصیل ایتالیایی است بر پایه استانداردهای بین المللی و بهداشتی لازم رنگ ها را در بسته بندی های متنوع به بازار عرضه نموده است. رنگ انگشتی پریمو دوام، ماندگاری و خاصیت درخشندگی بالایی دارند و کاملاً مناسب برای استفاده کودکان بالای سه سال به بالا است.

- نوع بسته بندی

 قبل از خرید رنگ انگشتی به نوع بسته بندی و ابزارهای جانبی آن توجه فرمایید و بررسی کنید که چه ابزارهایی مانند غلطک، قلم مو، شابلون در داخل بسته بندی موجود است.

- تاریخ مصرف

یکی از نکات بسیار مهم در زمان خرید رنگ انگشتی توجه به تاریخ انقضاء این محصول است. چرا که در ارتباط مستقیم با مسئله بهداشت و سلامت کودکان است.

قیمت رنگ انگشتی

قیمت رنگ انگشتی در بازار بسته به نام تجاری، حجم و نوع بسته بندی آن بسیار متفاوت است. اما به طور کلی قیمت رنگ انگشتی به دلیل پر کاربرد بودن آن برای کودکان و ارتباط آن با سلامت کودک نیازمند صرف بودجه ای است که شما بتوانید با خیالی آسوده و بدون نگرانی این محصول را در اختیار کودکتان قرار دهید. همچنین داشتن لوازم و ابزار جانبی در بسته بندی یکی از عواملی است که بر قیمت رنگ انگشتی أثیر می گذارد.

خرید اینترنتی رنگ انگشتی با برندهای متنوع از دفتردستک

در فروشگاه اینترنتی دفتردستک رنگ انگشتی از برند سرشناس و معتبر طراحی و تولید لوازم نقاشی به نام پریمو (Primo) عرضه شده است که کلیه استانداردهای مربوط به سلامت کودکان در تولید این محصولات در آن رعایت شده است. رنگ انگشتی در بسته بندی و حجم متنوع و رنگ های درخشان و جذاب ارائه شده است که در برخی از بسته ها لوازم جانبی نیز جهت خلق اشکال مختلف و کمک به کودک ارائه شده است. کلیه این محصولات فاقد مواد سمی و حساسیت زا بوده و همچنین قابل استفاده روی اکثر سطوح هستند. رنگ انگشتی قابلیت ترکیب پذیری دارد و به راحتی با آب از روی پارچه و سطوح شیشه ای و سرامیکی پاک می شود.